15 april 2012

Oranje roosjes - aquarel

De foto's uit rozendorp Lottum (Limburg) hebben weer een schilderij opgeleverd.  In Lottum had ik een paar honderd foto's van rozen gemaakt. Niet alle foto's zijn leuk om na te schilderen, maar deze oranje rozen vond ik erg mooi. Ik ben begonnen met de twee kleine knoppen en daarna de bovenste roos. Allerlei tinten oranje, roze, geel, rood. Toen ik halverwege de eerste roos was, toen vroeg ik me af waar ik aan was begonnen. Al die verschillende tinten en kleuren waarvan ik niet eens de naam weet (en die waarschijnlijk ook geen naam hebben)!
Ik heb het schilderijtje ook nog een keer meegenomen naar mijn woensdagavond-schilderles. Mijn docent vond dat het de vrijheid van de kunstenaar is om die moeilijke kleuren lekker te laten zitten en iets anders te schilderen.

Na de eerste roos, kwam de tweede roos.
Het kostte nog wat werk om diepte aan te brengen. Volgens mij  heb ik wel eens eerder geschreven dat mijn aqaurelverf niet zo sterk van kleur is. Uiteindelijk heb ik met gouache de kleuren wat sterker gemaakt. Helemaal aan het einde heb ik zelfs wat aquarelpotlood gebruikt om sommige lijnen wat scherper te maken.
Rondom de roosjes heb ik nog wat groene blaadjes gemaakt, zodat de rozen wat meer naar voren komen.
Op een of andere manier zijn de rozen een beetje hoekerig geworden, een soort van abstract. Het was niet mijn bedoeling, maar het is wel grappig.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Jennifer:) Ik vind al die verschillende rood en oranje tinten juist geweldig. Het schilderij leeft helemaal. En door die groene blaadjes er bij brengt het ook weer wat rust. Nee hoor, helemaal goed en heel mooi! Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het abstract juist erg mooi, Jennifer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie, sterke kleuren - en dat met aquarel - erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie aardige reacties!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...